hen of haan?

ik heb 2 kippen van 6 maanden.
ik wil weten of ze een hen of een haan zijn..

(ze zijn allebij even oud)

kip nummer 1 is foto 1
en kip nummer 2 is foto 2

Toegevoegd na 21 uur:
sorry ze zijn 3 maanden en niet 6..!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je ze op een brandende krant zetten
als ze hun ballen verbranden zijn het hanen {geintje he niet echt proberen}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik d8 dat ik 2 foto's geplatst had..

Het beste antwoord

dit zijn beide kippen een haan had al een grotere kam gehad en gekraaid ,verder zitten ze tegen de leg aan dat klopt ook ongeveer met de leeftijd kippen gaan leggen tussen 17 en 26 weken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Leve het internet. Er wordt aardig wat afgeklept over het seksen van kippen. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge hennen die nog niet aan de leg zijn, hebben vrijwel nog geen kam en de kleur hiervan is bleek-rose.
De foto van de kip (zie maar een foto) is een kip te zien met een duidelijk grote en vuurrode kam, dus is dit een haan.

Toegevoegd na 3 uur:
Zie nu je tweede foto, dit moet dan een hen zijn , maar wel tegen de leg.

Toegevoegd na 22 uur:
Als ze maar drie maanden zijn, dan zijn het 100% zeker twee hanen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hanen zijn al heel vroeg te onderscheiden van de hennen. Dat kan aan de hand van de volgende punten:

De haan is meestal wat groter dan de hen.
De hanen hebben vaak andere en mooiere kleuren dan de hen. Wanneer de haan en hen hetzelfde gekleurd zijn, is het verenkleed van de haan vaak toch glanzender.
De haan heeft lange halssierveren, staartveren (de sikkelveren) en zadelsierveren op de rug.
De kam, oorlellen en kinlellen van de haan zijn ook groter en feller van kleur dan die van een hen.
De hanen hebben sporen aan hun poten, niet te verwarren met hun achterteen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beiden zijn naar mijnmening kippen.
Een haan heeft toch een grotere haan op zijn koppie.
Ik zeg dus kippetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook op eerste zicht dat foto 1 een haan was en foto 2 een hen maar als die nu nog niet gaan kraaien is zou het wel eens kunnen dat het allebei hennen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even mee rammelen. Hoor je iets dan is het haantje of een kip die knikkers heeft gegeten, hoor je niets, dan moet het een hennetje zijn!