Mijn zelfgemaakte kippenbouillon is te waterig. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Antwoorden (4)

Opnieuw kip in doen en langer op laten staan, en eventueel een beetje peper en zout voor meer smaak. Of je kan er eventueel boullion blokjes in doen. Dit is wel zonde natuurlijk van je zelfgemaakte boullion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met wat maizena of bloem kun je de bouillon wat indikken.
meer smaak krijg je door een paar bouillonblokken of groenten toe te voegen (afhankelijk wat je ermee wilt natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Is toch zonde van je heldere bouillon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eray97 heeft gelijk: eerst de bloem of maizena oplossen in water.
@amc heeft ook gelijk, maar tis een oplossing, en maar net wat je met je bouillon wilt doen.
Je kunt hem wat meer in laten koken. Zet hem zonder vlees (anders wordt dat te droog) op en laat hem flink pruttelen zonder deksel Zo verdampt er wat water en wordt de smaak van de kruiden iets geconcentreerder.
Door er op het laatst wat vermicelli door te doen en er verse peterselie over te strooien als hij klaar is, wordt hij ook wat voller en heeft iets meer smaak. Wist je trouwens dat wat reepjes bleekselderij er ook heel lekker in zijn en veel smaak afgeven?
amc
12 jaar geleden
Zeker geen bloem of maizena toevoegen!! Het beste is een blaadje gelatine of agar-agar toevoegen en een beetje zout. Je zult zien dat je soep er van opknapt!