Hoeveel officiele waarschuwingen kan je krijgen voordat je wordt ontslagen?

(voor te laat komen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ligt aan het soort werk, en hoe coulant je baas is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 lijkt mij ruim voldoende, zeker voor te laat komen.
Zeker in je proeftijd ; mag je blij zijn dat je nog ene waarschuwing gekrégen hebt.

Antwoorden (4)

dat verschilt per bedrijf, maar ik vind dat je, als je er 1 gehad hebt, dit heel serieus moet nemen, zet desnoods 6 wekkers, maar zorg ervoor dat dit niet meer voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat beslist inderdaad de werkgever. Daar zijn geen algemene regels voor (is ook logisch)
3 keer het voor het zelfde vergrijp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zit je nog in je proeftijd ,direct .een ao vr Bep tussen tijds opzeggen wordt een ander verhaal . Ligt ook aan het soort werk ( een machinist kan niet telaat komen ) en wat er in je ao of het het huis huid regels ent staat .maar globaal moet je werkgever je 1of 3 officiële waar schuw geven (Dossier opbouw) en dan kan hij mogelijk ontbinding vragen . Dat kan nog wel wat gedoe geven .als het vr het werk niet extreem relevant is (kantoor) Maar is het belangrijk vh werk ja dan ontslag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij 3 officiele waarschuwingen binnen een bepaalde tijd. dat zou je na kunnen kijken in je contract of cao. houdt er wel rekening mee dat als je in je proeftijd zit of een tijdelijk contract hebt deze zoiezo niet wordt verlengd als dat te laat komen te vaak voor komt.