Hoe moet ik mijn cv maken?

Ik weet dat er veel links zijn en deze vraag ook wel vaker gesteld is, maar dit wordt de eerste keer dat ik een cv maak en ik heb nog nooit eerder gewerkt. Ook zit ik op dit moment nog op de middelbare. De meeste van de opzetjes op internet gaan er vanuit dat je de middelbare al hebt afgerond en ook al werkervaring hebt. Ik heb beide niet, hoe moet mijn cv er nu uitzien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen vakantiewerk gedaan, vrijwilligerswerk, trainen gegeven op een sport, maatschappelijke stage op school? Tja dan kun je elke cv nemen maar haal je het kopje werkervaring weg, zo simpel kan het leven zijn.

Antwoorden (6)

Geen vakantiewerk gedaan, vrijwilligerswerk, trainen gegeven op een sport, maatschappelijke stage op school?

Tja dan kun je elke cv nemen maar haal je het kopje werkervaring weg, zo simpel kan het leven zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel dingen gedaan als de schoolkrant en de leerlingenraad, maar onder welke catogorie hoort dit. En ik heb inderdaad een paar uur maatschappelijke stage gelopen. En moet ik ook vermelden in welk leerjaar ik op dit moment zit en de richting die ik doe enz?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon alles er op zetten en maak gewoon een kopje met 'werkervaring' waar je je stage en leerlingenraad onder zet.
Je persoonlijke informatie
Je hobby's
Schoolcarrière
Evt extra dingen die je gedaan hebt, zoals schoolkrant, training geven, vrijwilligerswerk
Dat was het volgens mij ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk nou is in de bron dan zie je hoe je er een één makkelijk kan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En naast de al genoemde adviezen:

* het cv 'ruim' opzetten (zonder daarin te overdrijven uiteraard) met royale kantlijnen en een niet te klein lettertype, zodanig dat de inhoud ruim over de helft van het blad komt. Daardoor lijkt de inhoud 'meer'.

* ervoor zorgen dat er geen spelfouten in komen staan.

* Misschien wat overdreven: een referentie erin opnemen. Bijv. de naam van een leidinggevende van een bedrijf waarvoor je ooit vakantiewerk hebt gedaan, een bestuurslid van een vereniging waar je lid van bent, de mentor van de klas waarin je zit (gezeten hebt). Uiteraard moet je hun instemming hiervoor hebben - en zelf de verwachting hebben dat ze wat positiefs over je kunnen vertellen. Niet alleen de naam vermelden van die persoon, ook zijn/haar functie en uiteraard een telefoonnummer. E-mailadres is ook handig.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een referentie vind ik persoonlijk helemaal niet overdreven, maar een heel belangrijk aspect van een CV.
Ik kijk in een CV altijd naar competenties! Ik wil je aanraden om 5 sterke eigenschappen van jezelf te benoemen! Kwaliteiten die iets over jou zeggen! Opleiding en ervaring is belangrijk, maar persoonlijkheid absoluut ook! En een pasfoto toevoegen als je dat durft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, oke en dus plus+
Maar pasfoto's, daar ben ik tegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik me voorstellen! Toch is het van deze tijd en ik waardeer dat lef altijd wel
Als je verder geen werkervaring hebt, hoef je dit niet op te nemen in je CV. Vermeld dan wel je opleiding(en), hobby's en andere ervaringen zoals bv. een stage. Informatie over het opstellen van een CV met voorbeelden staat in de bron.